Wednesday, June 26, 2013

Saint Germain en Merlijn ~ Het groeipad naar uzelf ~ Gechanneld door Méline Lafont

                                                  Foto: Méline Lafont, Nieuw Zeeland
 
 
 
Saint Germain
Gegroet mijn allergeliefden vrienden.  Met mijn meeste hoogachting en respect bied ik u allen weder mijn liefdevolle energieën aan en baad ik u allen in mijn essentie van violette kleuren en reuken van Liefde.  Het is mij wedermaal gegund om naar voren te treden in dit Nu moment van uw realiteit en zoals steeds ben ik hier wederom dankbaar voor.
Mijn laatste bericht door deze geliefde tweelingsvlam van mij ging over de Liefde en aspecten van Tweelingsvlammen.  Het is mij een genoegen geweest om hierover een boodschap te brengen maar vandaag ga ik het over iets geheel anders hebben als u mij allen toelaat.
Vandaag wil ik het graag hebben over de komende tijd waar de komende opbouwende energieën zich klaar maken en opbouwen tot werkelijkheid in jullie levens en realiteit.  Er zijn 2 keuzen die jullie kunnen maken betreffende deze energieën: OF u kiest om er niets mee te doen maar wel te integreren voor een later tijdstip wanneer u voelt er klaar voor te zijn OF u begint er nu daadwerkelijk mee te werken en doet er iets mee.  Wat de keuze ook moge zijn; alles is met hart en Liefde geaccepteerd en gerespecteerd vanuit ons standpunt van Zijn.
Geen enkele Meester van het Licht zal u verplichten een baan in te slaan die u niet wilt bewandelen, ook al is deze degene die u uiteindelijk toch zal kiezen na verloop van tijd, of zelfs de beste keuze voor u zou zijn in een standpunt van een verlichte ervaring te hebben.  Neen, mijn geliefde vrienden, zo werken wij als Meesters van het Licht niet.  Wij kijken toe op alles wat u allen voor kiest om te ervaren en te creëren en als wij voelen dat bepaalde geliefden harde lessen ondervinden en met moeilijkheden te kampen krijgen, dan springen wij altijd mee in om te helpen waar we kunnen.  Wij laten nooit een geliefde ziel op zijn alleen; nooit!
Nu, hoor ik de vragen opkomen; “waarom voelen wij of merken wij hier nooit iets van?”.  Wel geliefde vrienden, dit heeft ook enkel maar 2 redenen… zoals de dualiteit en polariteit 2 kanten heeft, u 2 helften en verschillende energieën heeft; licht en duister, mannelijk en vrouwelijk…  De ene is dat u oftewel er teveel voor open staat en zodanig gaat zoeken op de plaatsen waar het net niet te zoeken valt, waarmee ik dan bedoel; buiten u en niet binnen u in het hart.  Hoe graag geliefden ons dan ook willen zien en voelen, zal het nooit echt duidelijk zijn zolang deze alles buiten zichzelf blijft zoeken in de vorm van een separatie of afsplitsing. 
De oplossing hiervoor is simpel: blijf in uzelf en zoek, voel ons daar in het hart.  Wanneer het hart gloeit van warmte en liefde, is het ons teken van aanwezigheid.  Hoe meer u ons voelt binnen in uzelf, als een deel uitmakend van ons Zijn en wij deel uitmakend van uw Zijn, hoe meer dit zich weerspiegelt in uw Zijn en met gevolge ook de uiterlijke wereld rondom u.  Het is een kwestie van vertrouwend te zijn in uw connectie met ons, maar vooral geloven in de connectie met uzelf in eerste instantie.  Uzelf aanvaarden en graag zien, u open stellen voor uzelf is eerst en vooral vereist om een andere U te kunnen aanvaarden in het hart.  Dan pas kan connectie gemaakt worden met ons; een andere U.
De andere reden kan simpelweg zijn dat u er niet in gelooft, niet op vertrouwd of niet open voor staat.  Hier wordt kortweg de keuze gemaakt om ons niet te aanvaarden in volle vertrouwen, wat dikwijls veroorzaakt wordt door angsten, leugens, kwaadheid, wantrouwen, tekort aan zelfliefde…  het lijstje kan zo wel doorgaan denk je niet?!  Het is dan gewoon een kwestie van te werken aan dit door uzelf wederom te aanvaarden in alle liefde en vertrouwen.  Maar hier speelt “tijd” en het proces van ontwakening een grote factor in dit alles en dat moet ook gerespecteerd worden, voor ieder heeft zijn eigen alarmklok geprogrammeerd staan om op tijd gewekt te worden uit deze dualistische droom, voor dit is het ook in werkelijkheid.
Wel, nu we dat van de baan geveegd hebben, kunnen we verder gaan met een diepere kennis over uzelf.  U bent allen een vonk van Liefde; God’s Zijn.  Ongetwijfeld is dit al talloze malen gedeeld met u en dus nu ook hoge tijd om dit voor eens en altijd te weten en te aanvaarden, denken jullie niet mijn geliefde vrienden?!  Dit is geen ego nog zelf flattering, dit is feit dus laat het ego u dit niet aanpraten maar voel de boodschap aan in uw hart terwijl u het tegen uzelf zegt: “Ik ben Gods vonk van Liefde”.  En hoe voelt dit?  Warmt jullie hart al op in vuur en vlam van Liefde?  Een kleine tip van mij tot u allen om te weten wat u voelt wanneer ego u iets aanpraat of waarheid = hart.  U kan dit VOELEN, niet beredeneren maar voelen.
Voor we nu verder praten over de essentie van u zelf komen we aan de volgende mogelijke obstakel en dat is de invloeden van buitenaf.  Ja, mijn vrienden, voor velen de grootste uitdaging ooit!  Wel, gelijk hebben jullie voor dit is inderdaad een lastige obstakel wanneer u zichzelf hierin verliest door het ego.  Het is algemeen geweten ondertussen dat alle invloeden van buitenaf dikwijls reflecties en spiegels zijn van uzelf en uw innerlijke emoties.  Dit kan wederom ook om karmische contracten gaan maar ook doodgewone weerspiegelingen van uzelf.
Wat te doen wanneer het om een spiegel gaat van uzelf?  Een zeer belangrijke vraag is het niet?! Ja dat is het zeker!  Wel, mijn geliefde vrienden de oplossing is veel gemakkelijker dan aanvankelijk gedacht.  Laat mij u uitleggen waarom.. Wanneer u geconfronteerd wordt met zulke weerspiegeling van uw innerlijke Zelf is de eerste reactie vaak het gevoel van confrontatie, gevolgd door verontwaardiging en ook ontkenning terwijl u zeer goed weet dat u het bent dat dit doet of creëert.  Hier is niets mis mee, met deze creatie, voor ze gebeurd om een reden natuurlijk.  Ook de reden hiervoor is simpel: u brengt dit teweeg omdat u hierin moet schiften, uw percepties dienen aangepast te worden, bijgeschaafd te worden en u krijgt dan exact op uw pad weerspiegelt wat u hoeft te voelen, ervaren en zijn om deze percepties te kunnen hervormen, bijschaven en uw schift hierin te maken. 
Dus zie hierdoorheen en laat het ego u niet spellen hoe u hierop moet reageren, voor reageren is niet de beste methode om hiermee om te gaan.  Vanuit het hart voelen en hier doorheen groeien is de beste methode hiervoor.  Plaats u desnoods in uw cocoon van liefde en licht als u zich verleid voelt te reageren in emoties (ego) maar zijt uw hartgevoelens dewelke uw echte en diepe zelf reflecteren.
Eens al die uitdagingen een klein miezerig klevend dingetje is geworden dat zich probeert vast te hechten aan uw ziel, zal u het van u af kunnen gooien wat anderen van u denken, van u vinden en zeggen.  Het is niets meer!  Dan kunnen we verder doorgroeien tot onze essentie van zijn.
De essentie van uw zijn.  Ah ja, daar zijn we dus naartoe aan het groeien of weder naar groeien beter gezegd.  Mijn geliefde vrienden, er is geen enkele reden om uzelf te vrezen, om uzelf te ontzien van die prachtige vonk dat u bent.  U draagt al de aspecten van uw Zijn in u en u bent enorm groot van bewustzijn en prachtig van licht.  Aanvaard dit nu voor eens en altijd vanuit het hart en sta uzelf toe te groeien, verder en verder tot u uw bestemming bereikt: de Godin of God dat u bent, waar u deel vanuit maakt.  U bent ontzettend geliefd door alles en iedereen; door heel het heelal!  Dus waarom kan u uzelf niet aanvaarden; 1 enkele persoon in incarnatie.  U zal uzelf eerst terug dienen te leren graag zien voor u een andere U kan graag zien en aanvaarden in uw leven.  Liefde is alles; werkelijk alles waar het om draait en alles wat is!  Inclusief u ook!
Dus houdt van uzelf, aanvaard uzelf.. Ik kan u garanderen, mijn geliefde vrienden, wij aanvaarden u, wij houden van u en wij staan altijd klaar voor u!  Met al mijn diepste liefde, respect en vriendschap groet ik u.
Meester Saint Germain en Merlijn; aspect van Saint Germain
Copyright ©2012-2013  by Méline Lafont. All Rights Reserved. Permission is given to copy and distribute this material, provided the content is copied in its entirety and unaltered, is distributed freely, and this copyright notice and links are included.  http://pleiadedolphininfos.blogspot.com/  and http://lafontmeline.wordpress.com/

1 comment:

  1. Lieve en zéér aanwezige Saint Germain, Lieve Lady Portia/Méline! Dankuwel voor dit liefdevolle bericht. Meester Saint Germain, ik dank u zoveel voor uw aanwezigheid vandaag in 'mijn zijn'. Ik weet dat u er bent. Dankjewel, lieve Méline. Liefdevolle en broederlijke groet van Pascal.

    ReplyDelete